Tíz ember: hat férfi és négy nő; szinte véletlenszerű, hogyan kerülnek egymás mellé. A párok neme sem feltétlenül megszokott. Kurva-katona-nővér-diák-feleség-férj-srác-író-színésznő-szenátor-kurva : a gyűrű körbeér. Keresnek valamit, de a szerelemmel kapcsolatban ne legyenek illúzióink. Egészen másról van szó. Találkozások és búcsúk tabuk nélkül. A kortárs amerikai komponista, Michael John LaChiusa zenei különlegességet kínáló darabja Arthur Schnitzler Körtáncának alaphelyzetéből indul ki: párjeleneteket mutat be, egyiket a másik után, mégpedig úgy, hogy minden jelenet egyik szereplője a következő jelenetben új partnerrel jelenik meg. Míg azonban Schnitzler nagy jelentőséget tulajdonított a társadalmi különbségeknek, ez a mű az emberi különbözőségeket emeli ki. Az operettszínházi változat a realista terek helyett mozgásszínházi elemekkel egészen új dimenzióba helyezi a duetteket. A táncszínház világából jól ismert Duda Éva és Csabai Attila színészek számára készített koreográfiái egyszerre költőiek és naturalisták, a gondolat - zene - szó - mozgás körforgásának határozott lenyomataként. |